Ook graag op reis naar Amerika? Vraag gratis reisinformatie en een vrijblijvende offerte aan.
Bekijk hier de route van deze dag!
Dag 2, zaterdag 6 september.
Carson - Long Beach 10 mile.

We worden allebij wakker om 4:00 maar gelukkig konden we er nog een uurtje of 2 aanplakken. De hotelkamer is groot maar absoluut niet je-van-het, evenals de wijk (1) zo hoorden we links en rechts. Dat krijg je als je goedkoop wilt doen! We zijn blij dat we er maar 1 nacht hoeven te slapen.

Maar dan zijn we toch echt wakker. Om 07:30 arriveren Jannie & Hanjo met de taxi al op Hollywood Boulevard (2)! Geen kip op straat natuurlijk op deze zaterdagmorgen behalve dan een paar zwervers en nog een paar toeristen met (waarschijnlijk) ook een Jetlag. We moeten ons toch zien te vermaken omdat we vanmiddag pas de camper op kunnen gaan halen bij Cruise America' in Carson, een randgemeente van LA.

Hollywood Boulevard is de bekende straat met al die sterren op de stoep. Tot onze verbazing komen we een ster tegen met onze namen er op! Dat kan haast geen toeval zijn. Deze straat is leuk maar we vragen ons al snel af waar toch de 15 meter hoge letters 'HOLLYWOOD' te zien zijn. Een sympathieke Ier die geld loopt in te zamelen voor een goed doel wijst ons naar een paar blokken verder. Op het terras van een Pizza tent aan de achterkant van een winkelcentrum zou het beste plekje zijn om naar de beletterde heuvel te kijken, helemaal naar de letters lopen is geen doen. In het begin van de vorige eeuw schijnt er trouwens een actrice zelfmoord te hebben gepleegd door vanaf één van de letters af te springen! Wel gevoel voor drama vind ik!

Na dit uitzicht besluiten we om wederom de taxi te nemen (taxi's lopen hier trouwens per mijl i.p.v. tijdseenheden, en dat zit een stuk rustiger) en een bezoekje te wagen aan 'Rodeo Drive' (3), de peperdure winkelstraat in Beverly Hills. Deze straat is zo netjes dat schoonmaaksters de gevels reinigen met een plumeau! Deze straat is ook zo duur trouwens dat er geen prijskaartjes te vinden zijn. De prijs mag natuurlijk voor deze doelgroep geen issue zijn. We hebben trouwens geen 'celebs' gespot, maar dat is gezien het uur van de dag makkelijk te verklaren.

Om 11:00 gaan we terug naar ons hotel om de koffers op te halen en met de taxi naar Carson te gaan. We hebben bijna ruzie met een opdringerige taxi chauffeur die we volgens hem besteld hadden, maar er stond al een andere klaar. Na ruim een half uur arriveren we bij Cruise America (4), geen twijfel mogelijk, hier verhuren en verkopen ze campers! Tientallen! Na de instructie video en uitleg door een aardige medewerker krijgen we eindelijk de sleutels van wat de komende 3 weken ons mobiele huis zal zijn. Hoewel deze RV (Recreation Vehicle) helemaal aan onze verwachtingen voldoet (van alle gemakken voorzien, 8 meter lang en evenveel cilinders onder de kap) komt hij toch wat uitgeleefd over. We tanken 30 gallon voor $65,-.

Missie geslaagd, nu nog boodschappen doen en naar een dichtbij gelegen camping toe. Het is wennen om met zo'n gevaarte de weg op te gaan maar voor de eerste keer boodschappen doen in Amerika is nog een grotere opgave! Er is simpelweg te veel keus. Wil je kaas, dat kan, maar dan moet je wel een keuze maken uit 200 smaken van 26 merken uitgestrekt over 5 meter. En dit is zomaar een voorbeeld.

Door de verkeersdrukte van LA banen we een weg naar een camping slechts 10 mijl verder, het is wel een dure ($45,-) in Long Beach. Maar dat vinden we niet erg, we willen gewoon zo snel mogelijk kamperen. Geheel in stijl trakteer ik me op een Budweiser. Morgen plannen we verder!

tips en ervaringen
klik hier voor meer foto's van deze dag