Ook graag op reis naar Amerika? Vraag gratis reisinformatie en een vrijblijvende offerte aan.
Bekijk hier de route van deze dag!
Dag 3, zondag 7 september.
Long Beach - Joshua Tree NP (National Park) 189 mile.

Om 06:30 zijn we wakker, het gaat al de goede kant op! Het is zelfs al licht. Langer slapen zou zonde zijn. Na het ontbijt (eieren met spek) pakken we de koffers uit. Fijn dat alles een plekje kan hebben in zo'n camper. We besluiten een stukje te gaan wandelen, richting de oceaan.

Volgens de jongen van de camping was het maar een half uurtje lopen. Maak daar maar een uur van! We zijn halverwege omgedraaid. We hadden de airco al aangezet dus we arriveren in een heerlijk koele camper. Op deze camping hebben we stroom en daar moeten we dus ook gebruik van maken! Zonder 'hook-up' zou je namelijk de generator aan moeten zetten om de airco te gebruiken.

Een beetje gespannen controleer ik 2 maal alle klepjes en aansluitingen rondom de camper, want we gaan weer op de baan! Voor de eerste keer een flink stuk rijden. Zoals gepland gaan we naar 'Joshua Tree NP'. We worden links en rechts voorbij gescheurd en zijn de slak op de weg (het is erg wennen) maar na een uur wordt het gelukkig rustiger en rijden we door de typische Californische lichtbruine heuvels.

Na nog eens 2 uur rijden veranderd het landschap in een woestijnlandschap en we merken dat het buiten warmer wordt. De heuvels zijn af en toe zo stijl dat de camper er flink aan moet trekken.

Na het gehucht '29 Palms' arriveren we bij het bezoekerscentrum van 'Joshua Tree NP'. Als we uitstappen lopen we tegen een muur, zo warm is het, maar binnen in het gebouw is het behaaglijk. Twee heel aardige parkwachtsters (Rangers) vertellen ons meteen enthousiast wat er zo al te beleven valt in dit park.

Hun enthousiasme is niets overdreven, hoe dieper we het park inrijden, hoe mooier (en hoe groter de Joshua bomen) het wordt! We besluiten om (tegen het originele plan in) hier te overnachten. Omdat we Disney World hebben laten schieten liggen we toch nog op schema. Het hoogtepunt van de rit door het park is Key View, gelegen op het hoogste punt van het park en bied een prachtig uitzicht. De rotsen in dit park zijn bijna nep - een soort cliché rots zou je kunnen zeggen. Zo hebben ze waarschijnlijk model gestaan voor de Piranha (wildwaterbaan) in de Efteling!

Jannie heeft al een plek om te overnachten op het oog en na Key View rijden we er direct naar toe. Achter een rots, in de koele schaduw (zeer welkom op een plek zonder stroom), met een BBQ en een geweldig uitzicht. En gratis! Alle campings op de Nationale Parken zijn of gratis of erg goedkoop (tot $15,-). We hebben inderdaad geBBQed...